Me citan en esta revista turca de estudios religiosos, en un artículo sobre narratividad en textos islámicos. Lo citado es mi libro turco sobre narratología.
Gündüzöz, Soner. (Dr., Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Arap Dili ve Belagatı Anabilim Dalı Öğretim Üyesi; gunduzoz@hotmail.com). "Modern Bir Retorik Okuması Olarak Hadis Rivayetlerinde Anlatım Tekniklerinin Varlığı Sorunu -Hudeybiye Antlaşması Örneği-." Marife Turkish Journal of Religious Studies (2011 - 1). Online at Academia.*
https://www.academia.edu/32617757/
https://independent.academia.edu/MarifeDergisi
2020
Bu makale modern anlatı bilim tekniklerinden yararlanılarak hadislerin edebî bakımdan incelenmesini kendisine konu edinmiştir. İncelemenin odak noktasını bir edebî metnin yapısını düzenleyen en önemli karakteristik özellik olan olay örgüsünün hadislerde bulunup bulunmadığı tartışması oluşturmaktadır. Bir hadisteki olay örgüsünün varlığı, râvi veya müellifin bir anlatıdaki bilinçli tasarruf ve planlamasını gerekli kılmaktadır. Bu konuda Hudeybiye antlaşması sırasında yaşanan olayları konu alan benzer iki rivayet esas alınmıştır. Bunlardan biri Muhammed b. Ubeyd-Muhammed b. Sevr- Ma’mer- ez-Zührî- Urve b. Ez-Zübeyr-el-Misver b. Mahreme isnadıyla Ebû Dâvud’un (ö. 275/888) Sünen’inde yer almaktadır. Diğeri ise aynı olayla ilgili olmakla birlikte yaklaşık on kat daha uzun bir metin olarak Abdurrezzak-Ma’mer-ez-Zührî-Urve b. Ez-Zübeyr- el-Misver b. Mahreme ve Mervan b. el-Hakem isnadıyla Ebû Bekir Abdurrezzak b. Hemmâm es-San’ânî’nin (ö. 211/826) el-Musannef’inde bulunmaktadır
This article examines some hadith texts using contemporary narrative theory. The focus of the investigation is discussion of whether there is a plot in the hadith texts. This is a most important characteristic feature in literary texts. The presence of the plot requires a conscious planning of the narrator or the author in narrative texts. In this regard, two similar versions of the events that took place during the Hudaybiye Treaty are taken as basis. A text is attributed to Abu Davud (d. 275/888). The other is about the same event, but as a text it is about ten times longer, found in al-Musannef of Hemmâm as-San'ânî (d. 211/826).
—oOo—
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Se aceptan opiniones alternativas, e incluso coincidentes: