sábado, 10 de noviembre de 2018

Retropost: 10 de noviembre de 2008: Mensajes del cíborg


Me escribe el cíborg Michael Jensen, presidente del Social Science Research Network, con cierta frecuencia.
Debe ser la décima vez que llega un artículo mío a una lista de Top Ten de una de las secciones temáticas del SSRN—lo cual no quiere decir que sea MUY leído—y cada vez me llega un mensaje automático de este estilo:



Dear José Angel García Landa:

Your paper entitled, "Internalized Interaction: The Specular Development of Language and the Symbolic Order" was recently listed on SSRN's Top Ten download list for  RHT: Rhetorical Identity & Identification (Topic). To view the top ten list for the journals click on these links   http://papers.ssrn.com/sol3/topten/topTenResults.cfm?groupingId=1121187&netorjrnl=jrnl and to view all the papers in the journals click on these links link(s)  http://papers.ssrn.com/sol3/JELJOUR_Results.cfm?form_name=journalBrowse&journal_id=1121187.


ciber
As of 11/10/2008 your paper has been downloaded 23 times. You may view the abstract and download statistics at the URL: http://papers.ssrn.com/abstract=1073782.

Your paper may be listed in the Top Ten for other networks or journals and if so, you will receive additional notices at that time. If your paper was classified for additional SSRN journals, you may receive this announcement prior to distribution of your abstract in those additional journals.

To view the any of the Top Ten lists, click the TOP button on:
http://www.ssrn.com/Browse

To view your SSRN Author Page: http://ssrn.com/author=889468.

If you have any corrections or additions please use the email form available on your author page to send them to us.

You can use these URLs to refer readers directly to your paper and SSRN Author Page.  Many authors include links to their SSRN papers and their SSRN Author Page on their own home pages, and in the signature on their emails.  Here is an example of an email signature reference to your author page:

My papers are available on SSRN at:  http://ssrn.com/author=889468

To view the Top Authors Lists:
http://ssrn.com/TopAuthors

Thank you for your participation in the Social Science Research Network.  We welcome any comments or suggestions and hope you will submit additional papers to the SSRN eLibrary.

Sincerely,

Michael C. Jensen
Chairman
Social Science Research Network

Sí diré en mi descargo que un "download" del SSRN, si bien no asegura "un lector", no equivale ni mucho menos a un mero clic o visitante (el equivalente a esto serían los lectores del abstract de cada artículo, que son mucho más numerosos). En mi página del SSRN me entero de que aunque no estoy (ni estaré) entre los Top Authors, sí estoy entre el 10% de arriba: mi "author rank"  es de "10056 out of 102977". Pronto subo a los primeros 10.000... ánimo que aún queda, there's room at the top. Y sigo preparando articulillos para colgarlos aquí, pero va despacio la cosa... se me acumula el trabajo encima de la mesa, y tengo ya 300 páginas de referencias bibliográficas por ordenar antes de empezar a despejarla.

Con esto no sé que hacer con otra carta que me ha llegado, esta no de un cíborg, sino de un colega, proponiéndome que participe en un proyecto de investigación. Tampoco tengo cíborg para contestarle... Siendo realista, le diría que nada más con lo que tengo encima de la mesa estaré desbordado el resto de mis días.

Ahora bien, ¿es realista ser realista?






—oOo—

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Se aceptan opiniones alternativas, e incluso coincidentes:

Mi fotoblog

Mi fotoblog
se puede ver haciendo clic en la foto ésta de Termineitor. Y hay más enlaces a cosas mías al pie de esta página.